Přidávat oblíbené produkty mohou jen přihlášení uživatelé.

Prosím přihlaste se

zde

levnealarmy.cz

Přihlašovací jméno:
Přihlašovací heslo:
Zapamatovat přihlášení

FacebookGoogle+
PřihlášeníRegistraceZapomenuté hesloČeský překladSlovenský preklad
Telefonické objednávky
+420 725 125 434
Technická podpora
+420 777 940 744

KATEGORIE ČLÁNKŮ: Autoalarmy | Centrální zamykání | Denní svícení | Elektrické stahování oken | Imobilizéry | Něco na pobavení | Parkovací senzory | Slovník pojmů | Všeobecné rady

Recenze imobilizéru SKY BRAKE (Nebeská brzda)


Recenze imobilizéru SKY BRAKE (Nebeská brzda)

 
Popularitu dodatečně montovaných imobilizérů stlačil téměř na nulu fakt, že výrobci aut je začali montovat sériově téměř do každého jedného auta. I když o účinnosti mnohých továrně montovaných imobilizérů je možné značně polemizovat, pojišťovnám postačují, a proto ty dodatečně montované prakticky zmizely z trhu. Přestože je ještě příležitostně najdete někde v nabídce, jejich cílovou skupinou jsou „dříve narozená“ auta nebo jako náhrada za některý starší kus, který se porouchal.

Navzdory této nelichotivé východiskové situaci se pokusila jedna lotyšská firma oprášit jejich zašlou slávu a vyvinula nový imobilizér SKY BRAKE DD2+. I když jeho podstatou je pořád to samé – rozpojit některý důležitý elektrický okruh, jeho technologické provedení a přidané funkce jsou nadmíru vymakané a zaujmou převážně odborníky.


Takže popořádku:

Řídicí jednotka
Toto je ihned úvodní překvapení. Její rozměry jsou tak malé, že se téměř zdá, že vevnitř nic není. S umístěním tedy nebude žádný problém. Použitý řídicí procesor je aktuální novinkou na trhu. Blokovací okruh tvoří zabudované relé se zatížitelností 15A. Provedení plošného spoje je na velmi vysoké úrovni. Zapojení sestává jen z pěti vodičů, je poměrně jednoduché a zvládne ho i amatér. Zařízení je napájené od zapalování, čož znamená, že v průběhu hlídání auta nemá žádný odběr z autobaterie.


Jednou ze zajímavých výhod SKY BRAKE DD2+ je, že po montáži nejsou vidět žádné známky toho, že v autě je namontovaný dodatečný imobilizér. Žádné LEDky, čtečky, tlačítka nebo cokoliv jiné. Dokonce, jak bude popsáno níže, ani jeho používání nic nesignalizuje. Takže pro případného zloděje se taková nástraha může stát opravdu nečakaným překvapením, na které nebude dopředu připravený.

 

 

Ovladače
Dalším atypickým prvkem je i způsob ovládání imobilizéru. Základní sada obsahuje 2 transceivery (vysílač a přijímač v jednom). Jsou to vlastně beztlačítkové dálkové ovladače pracující na frekvenci 2,4GHz. Jsou napájeny baterií (typ CR2430), přičemž výrobce udává její životnost v ovladači 1 rok. Přiblíží-li se kapacita baterie ke kritické hodnotě, při zapnutí zapalování se ozve výstražné pípání imobilizéru (3 x dvě pípnutí). Na výměnu baterie následně zbývá 1 až 2 týdny, pro jistotu je však lepší mít jednu rezervní baterii uloženou někde v autě.
Celkově je možné do imobilizéru nakódovat 5 ovladačů.

 

Používání
Způsob ovládání imobilizéru spočívá pouze v jediné věci: mít ovladač u sebe.
Při vypnutém zapalování je okruh imobilizéru rozpojený. Po zapnutí zapalování se okruh spojí, tedy lze nastartovat. Zároveň však řídicí jednotka začne vysílat inicializační impulzy určené pro ovladač. Ten když je zachytí, začne vysílat zpátky řídicí jednotce na ně odpověď obsahující (měnící se) správnou kódovou kombinaci. Na to, aby se tak stalo, musí být ovladač ve vzdálenosti do 5 metrů od auta. Dostane-li řídicí jednotka správnou odpověď, imobilizační okruh zůstane spojený a auto může jet. Nedostane-li ji v průběhu 30 sekund od zapnutí zapalování, okruh přeruší a neumožní s autem odjet.

Protiúnosový režim
Řídicí jednotka a ovladač si spolu v pravidelných intervalech „povídají“ v průběhu celé doby zapnutého zapalování. To znamená, že pokud by se v průběhu jízdy jejich komunikace přerušila, imobilizér po 30 sekundách rozpojí okruh a auto znehybní. Tato funkce je vlastně protiúnosovým režimem, pokud by někdo chtěl ukrást auto násilím přímo řidiči. Ten vystoupí z auta, počká 30 sekund a půjde si vzít auto ze vzdálenosti maximálně několik set metrů, nejlépe za asistence policie.
Na rozdíl od různých autoalarmů, kde je pro aktivování této funkce potřeba před násilným opuštěním auta něco stlačit nebo přepnout, je to u tohoto zařízení vyřešené opravdu excelentne. V případě takovéto stresové situace si totiž nevzpomenete ani na vlastní jméno, natož jak se cosi zapíná či aktivuje. Faktem však zůstává, že naštěstí v našich zeměpisních šířkách k únosům aut prakticky nedochází.
Aby však všechno včetně protiúnosové funkce fungovalo tak, jak má, je potřebné dbát na jednu důležitou věc: 

Nošení ovladače
Celé zařízení má smysl jen za jediné podmínky: ovladač je nezbytné nosit odděleně od klíčů od auta. Má to více důvodů:
Ukradl-li by vám někdo klíče od auta (na kterých zpravidla visí dálkový ovladač alarmu), auto nenastartuje, protože se imobilizér nedeaktivuje.
Pokud byste se přece jenom stali obětí únosu auta, protiúnosová funkce by se neaktivovala, houpal-li by se vesele ovladač imobilizéru na klíčích v zapalování.
Toužil-li by váš dorůstající potomek projet se na autě, protože vy jste pryč a klíče od auta jsou na věšáku, bez ovladače imobilizéru se může jet tak akorát projet na kole.
Aby se lépe odolávalo pokušení pověsit ovladač na klíče, výrobce naň záměrně neumístil žádné ouško, které by to umožnilo.
Kam tedy s ním? Díky poměrně malým rozměrům by bylo vhodné mít ovladač v peněžence anebo u řidičského průkazu.
Jak již bylo popsáno výše, imobilizér je v autě prakticky „neviditelný“. Proto chcete-li toto tajemství uchovat i při návštěvě autoservisu, ponechejte ovladač schovaný kdekoliv v autě a nikdo nic nezjistí.

 

  
Pro případ případů
Každé zabezpečovací zařízení je dvojsečná zbraň. Porouchá-li se něco, neumožní pohnout s autem ani jeho majiteli. Proto většina zařízení umožňuje nastavení servisního režimu bez použití originálního ovladače. Podobně je tomu i u SKY BRAKE DD2+. V jeho výbavě je karta velikosti kreditky, na které se nachází  4-místný číselný kód, jenž se zadává postupným zapínáním/vypínáním zapalování. Po zadání správné kombinace se imobilizér odblokuje. Aby kód zůstal utajený před nepovolanýma očima, je na kartičce překrytý vrstvou, kterou je nejprve třeba setřít jako u stíracího losu.

Zdvojení imobilizačních okruhů
SKY BRAKE DD2+ disponuje jen jedným imobilizačním okruhem. Běžně ovšem imobilizéry disponují dvěma resp. až třema okruhy. I takovouto variantu výrobce umožňuje a řešení je opět originální.
Namísto jednoduchého přidání dalšího rozpájecího relé (resp. tranzistoru), je druhý okruh řešený samostatným zařízením, které plní funkci rozpájení druhého okruhu, avšak s hlavní jednotkou komunikuje bezdrátově, není tedy propojen s žádným vodičem a může být umístěn kdekoliv v autě. Objevil-li by zloděj hlavní jednotku imobilizéru a odpojil ji, druhou nelze po káblech z té první vystopovat a zůstane zablokovaná. Dobrým řešením může být umístění druhé jednotky do zadní části auta a blokovat přes ní přívod paliva.
Toto dvojokruhové řešení bohužel není součástí základní výbavy a výrobce ho nabízí pouze za příplatek.

Další funkce
Do ovladače je možné pomocí samostatného zařízení připojeného k PC naprogramovat údaje o autě, jako jsou typ auta, VIN, datum montáže, počet naprogramovaných ovladačů, počet nainstalovaných imobilizačních okruhů a jiné. Tyto informace by ovšem byly víc nápomocné pojišťovnám při odhalování pojistných podvodů než majiteli auta.
Vyšší verze imobilizéru obsahuje i pohybový detektor, který zajistí zablokování auta pouze v případě, že se auto pohne. Když auto stojí, motor běží libovolně dlouho. Toto může být taky docela zábavný hlavolam pro zloděje, když se mu pokaždé povede ujet jen pár metrů.

Závěr
SKY BRAKE DD2+ je zajímavým a technicky velmi dobře propracovaným zpestřením nabídky zabezpečovacích zařízení. I když v kategorii imobilizérů nemá prakticky konkurenci, je otázkou, jak si dokáže na trhu poradit s faktem, že díky sériovým imobilizérům se tyto dodatečně montované staly nezajímavými.


Výhody
+ žádné části zařízení nejsou viditelné a ani navenek se jeho přítomnost žádným způsobem neprojevuje
+ miniaturní rozměry, bezproblémové umístění
+ dobré využití i u motocyklů, ovladač může být uložený v kombinéze a není potřeba ho nikdy vyjímat
+ ochrana auta před neoprávněným používáním (např. dětma)
+ nulový odběr proudu

Nevýhody
- potřeba měnit baterii v ovladači
- potřeba nosit ovladač odděleně od klíčů od auta
- vyšší cena
- nechrání auto před odtažením anebo vykradením

mapa.jpg 

MONTÁŽE CELÁ ČR

Autoalarmy, Parkovací senzory, LED světla, Parkovací kamery, Dálkové ovládání CZ, atd. Vše do 24 hodin u Vás doma!

question.jpg

RADÍME VÁM 

Přečtěte si rady a zkušenosti v oblasti zabezpečení vozidel a elektropříslušenství.

box.jpg 

ZBOŽÍ SKLADEM 

Zboži, u kterého je uvedeno "SKLADEM" máme opravdu skladem.

shield.jpg 

ZÁRUKA 3 ROKY!

U většiny sortimentu jsme zákonnou lhůtu 12 měsíců prodloužili na 36 měsíců.

lorry.jpg 

EXPRESNÍ DODÁNÍ DO 24 HODIN

Při objednávce do 13:00h.

VAŠE SPOKOJENOST

Ověřená hodnocení našich zákazníků ze serveru Heureka.cz

Shop roku 2009

Ověřená hodnocení našich zákazníků ze serveru Heureka.cz

Shop roku 2009
Sledujte nás naFacebook Youtube

Doporučujeme:

     

TOPlist