Přidávat oblíbené produkty mohou jen přihlášení uživatelé.

Prosím přihlaste se

zde

levnealarmy.cz

Přihlašovací jméno:
Přihlašovací heslo:
Zapamatovat přihlášení

FacebookGoogle+
PřihlášeníRegistraceZapomenuté hesloČeský překladSlovenský preklad
Telefonické objednávky
+420 725 125 434
Technická podpora
+420 777 940 744

KATEGORIE ČLÁNKŮ: Autoalarmy | Centrální zamykání | Denní svícení | Elektrické stahování oken | Parkovací senzory | Slovník pojmů | Všeobecné rady

"Zpověď profesionálního zloděje aut" aneb uvedení na pravou míru


"Zpověď profesionálního zloděje aut" aneb uvedení na pravou míru

Do rukou se mi dostal článek s názvem "Zpevěď profesionálního zloděje aut". Nedalo mi to, abych některým věcem v článku neoponoval z pohledu "Profesionálního zabazpečovače aut"

Níže máte možnost si téměř celý článek pročíst. Uveřejňuji pouze část týkající se zabezpečení vozu. Následovalo pojednání o tom, jak se auta převáží za hranice, jak se předávají zákazníkovi, atd. Do toho ale nevidím a tak se k tomu nebudu vyjadřovat. Nicméně způsob ohodnocení zabezpečení vozu a možnosti jeho překonání okomentovat musím, neboť text uveřejněný v tomto článku vzbuzuje v lidech pocit, že je zabezpečení k ničemu, a nejlépe bude, když nechají klíče od auta v zámku dveří... Navíc to vypadá, že článek psal někdo, kdo o opravdových krádežích ví asi tolik, kolik toho viděl ve filmu 60 sekund ;-)

Zde je tedy onen článek (mnou dopsané připomínky jsou psané červenou barvou):

 

Zpověď profesionálního zloděje aut

tak tohle je docela maso...


Profesionální zloději dnes dokáží ukrást jakékoliv auto bez ohledu
na jeho značku.


Martin patří do gangu zkušených zlodějů aut. Stejně jako jeho kolegové si i
on přísně chrání soukromí. Aby také ne, vždyť jde o kšeft, ve kterém se točí
milióny. A z přepychu do přítmí policejních cel se nechce nikomu.

"Když jste dobří, za rok si vyděláte na dům a luxusní auto - legální,
protože jen hlupák na sebe upozorní tím, že bude jezdit v kradeném autě..

Chce to ale dělat tak maximálně tři čtyři roky. Pak vás začne znát hodně
lidí, začnete mít profláklý ksicht a je to o průšvih. Málokdo s tím ovšem
skončí. Je to tak lukrativní byznys, že v tom všichni vesele jedou dál,"

přiznává Martin.

Stejně jako řádné podnikání i krádeže aut procházejí vývojem. Na vlastní
kůži to zná i Martin: "Kdysi to bylo živelné, z ciziny se vozilo cokoliv.

Dnes se krade na objednávku. Klient si přesně specifikuje, jakou chce barvu,
typ, stáří, počet najetých kilometrů apod. Je to pro něj výhodné.

Chcete třeba posledního golfa? Auťák dostanete od zloděje za 50 tisíc korun,
dalších 50 tisíc vás budou stát papíry a 20 tisíc klempířina, aby fízlové na
nic nepřišli. A vůz, který má cenu půl miliónu, máte za 120 tisíc." Zloději
jsou přitom schopní ukrást prakticky cokoliv. Pochopitelně kromě automobilů,
které u nás mají třeba jen jednoho zástupce. "Přejete si třeba bavoráka 850
CSi, který má speciální systém vstřiků? Bez problému!

Oficiálně, zdůrazňuji oficiálně, tady jsou dva takové vozy, jeden má lékař
na pražské Bulovce. A vám, když se v branži trochu vyznáte, stačí zajít do
správného bazaru na pražské Skalce, zeptat se na správného člověka a on vám
řekne, abyste si pro vůz přijel v noci s liazkou."

Na přímé krádeže má Martinův gang své specialisty. "Je několik způsobů, jak
auťák ukrást. Ty nejubožejší jsou dlažební kostka do okna nebo vyháčkování,
ale to dělají jen amatéři. Čistá prácička je přes klíč. Automobily, které se
vyráběly zhruba do poloviny devadesátých let, měly klasické klíče se zoubky
zvenku. Takže si vyhlédnete třeba golfa a jednoduše mu vytrhnete zámek.
Jeden z kluků hlídá, jestli kolem nejede policie nebo majitel. Další kluk
odnese zámek do auta opodál. V něm sedí profík, který z vlastního
přineseného polotovaru klíče udělá za chvíli nový. Jak dlouho to může trvat?
Tak tři minuty, nejdéle. Pak hned odjíždíte, samozřejmě na vlastních
espézetkách a s vlastními papíry.

 Zde je uvedeno hned několik nepřesností:

  1. Většinou se nevyrábí další klíč, ale zámek se prostě odemkne šroubovákem. Auta koncernu VW jsou na to jako dělaná. Uznávám, že tento způsob používají spíše vykradači aut, než zloději aut, ale je dobré o tom vědět a zámky pokud možno zaslepit. Zaslepení koupíte ve značkovém servisu na obě přední dveře za cca 400,- Kč
  2. Pokud by zloděj nakrásno klíč podle vložky vyrobil, moc mu to nepomůže. Nemá čip imobilizéru, který je v klíči zabudován, takže auto nenastartuje. To odjetí za 3 minuty tedy nebude tak žhavé. Zloděj si čip sice může přes řídící jednotku nakódovat, popř. lze u některých aut vyměnit jednotku imobilizéru, ale žádná z těchto operací není tak bleskovou, aby nepomohl doinstalovaný autoalarm :-)

Je to v noci, takže když vás chytne
hlídka, řeknete, že se vám prostě někdo snažil dostat do auta a vyrval vám
zámek. A aby policisté kontrolovali v noci čísla motoru, to jsem ještě
nezažil." S novými typy klíčů, které mají zoubky zabudovány do těla klíče,
je to horší. "Do takových aut se jde většinou přes centrál. Za vytipovaným
vozem jede druhý, ve kterém sedí kluk se čtečkou. To je speciální zařízení,
které načte kód centrálu vyhlédnutého vozu. Ten je po odchodu majitele
upravenou vysílačkou odblokován, často i s imobilizérem. A jste uvnitř.

Toto je vyložený nesmysl. Když pojedete za autem s jakoukoliv čtečkou, nemáte co načíst.

Načtení je možné až v době, kdy auto majitel zaparkuje a stiskne tlačítko ovladače. V tuto chvíli je možné čtečkou zachytit kód dálkového ovládání. Aby to bylo něco platné, musel by tento kód být pevný (neměnný). Takové kódy už dnes používají jen ty nejlevnější centrály z našeho sortimentu. Autoalarmy mají všechny kód plovoucí. Originální ovladače automobilů jsou vesměs také vybaveny plovoucími kódy. Na znovuzaslání jednou použitého kódu již auto NEREAGUJE. Kód musí být pozměněn dle přesného algoritmu, který má každý výrobce jinak nastaven.
 
Jinou věcí je ovšem zařízení, které posílá směrem k alarmu v krátkém časovém rozmezí miliony kombinací kódů a snaží se trefit ten správný. Proti takovému nepomůže ani plovoucí kód, nicméně již poměrně dlouhou dobu existují autoalarmy s funkcí "Antiscan". Tyto autoalarmy dokáží takovéto pokusy odhalit a při zaregistrování několika po sobě rychle jdoucích kódů alarm zablokují v aktivním stavu. Odblokace alarmu je možná až po delší časové prodlevě nebo pomocí nouzové deaktivace.
Více o typech kódů ovladačů najdete v tomto článku: "Co je plovoucí kód?"


Startujete různými způsoby. Třeba strhnete závit spínačky a nastartujete
obyčejnou dvoukorunou. Nebo nafoukáte na zámek dusík, praštíte do něj a on
se rozpadne. Pak stačí zručnému elektrikáři jen pár vteřin na to, aby
nastartoval a odjel."

(Zde jen znovu podotknu, že auta mají většinou ještě tovární imobilizér a to nemluvím o dodatečně nainstalovaném alarmu, o tom více níže)

V hlavní roli dusík

Dusíkem se překonávají také klasická mechanická zabezpečovací zařízení,
například zamykání zpátečky. "Vezmete dusík, který se u nás sice nesmí
prodávat, ale v drogeriích ho v pohodě seženete, lehnete si pod auto a
postříkáte zamykání zespodu. Pak to lehce křupne a je to. To samé je s pákou
na volant." Přesto neplatí, že by zamykání zpátečky bylo špatnou investicí.
"Jasně, když budu mít vedle sebe dvě auta, jedno se zamykáním a druhé bez
něj, vždy si vyberu to bez něj. Je to o počtu zabezpečovacích zařízení,
které je třeba překonat. Máte méně práce a jste rychleji pryč."

Dusík - běžně dostání v drogerii - zajímavé. Nikdy jsem jej tam neviděl. Ani na internetu se neprodává.Pod heslem "dusík"l jsem našel pouze uzávěr na tlakovou láhev, která rozhodně není ve velikosti spreje na vlasy. Nikdy jsem takto překonaný zámek neviděl, ani neslyšel od nikoho konkrétního. Pouze fámy na internetu. Zkusím to zjistit u výrobců zámků řazení a pokud mi někdo z nich zodpoví, rád zde odpověď zveřejním. Nicméně je tu jediná věc se kterou souhlasím, a to rčení, že čím víc zabezpečení na autě je, tím je to pro zloděje horší. Vždy se dá najít auto, kde kromě továrního imobilizéru není zhola nic...

Jednoduchý prostředek - dusík - se používá i v případech, kdy je vůz
střežený na dálku bezpečnostní agenturou. "Auto musí vydat signál, musí si
pípnout. A je naše. Stačí na štěnici naprat kvanta dusíku a ono to všechno
popraská.

Zní to jednoduše, ale kde asi "pan zloděj" bude hledat tu "štěnici" Mám trochu dojem, že pisatel ani neví, jaký je rozdíl mezi štěnicí domácí (Cimex lectularius), štěnicí od BIS a štěnicí (integrovaným obvodem) V autě je nespočet míst, kde lze zabezpečovací zařízení dobře ukrýt. Než na něj cokoliv "stříknete" majitel i bezpečnostní služba mají dávno informaci o tom, že někde pod kobercem "hledáte štěnice" :-)

" Dalším zařízením, které je třeba překonat, bývá alarm. "K smíchu.
Vytipujete si třeba bavoráka, otevřete násilím kapotu, vezmete kleště a
odcvaknete sirénu. Ona si sice třikrát houkne, ale pak zmlkne.

Tak tohle je zase jen poloviční a možná ani ne poloviční pravda: Sirénu sice odcvaknout můžete, ale to ještě neznamená, že s autem odjíždíte. Každý, i ten nejlevnější autoalarm, má totiž navíc ještě imobilizér. Tzn. dva vodiče, na které se zapojuje střižený okruh čerpadla nebo zapalování. Aby zloděj s autem mohl odjet. Musí najít tyto dva vodiče a mechanicky je spojit. Opět to není záležitost na 3 minuty.

Lidé si zanadávají a je to. Schovávat se během sirény? Nesmysl. Čím víc se
ukrýváte, tím jste nápadnější.

S tímto souhlasím. Myslím si, že by šlo auto ukrást třeba i za pravého poledne uprostřed Václaváku. Stačilo by vzít na rameno profi kameru, dalšího borce s mikrofonem na tyči a myslím, že by se nikdo nad houkajícím alarmem vůbec nepozastavil. Vypadalo by to jako natáčení reportáže o krádežích aut. Tohle tu nepíši jako radu pro zloděje. Chci pouze nastínit možnosti dnešních alarmů. To, že alarm houká, už dnes opravdu málokoho zajímá. Zajímá to ale určitě Vás, majitele vozu. Jak zajistit aby jste byl o každém poplachu ihned informován? Dnes již existují autolarmy s pagery. Pagery jsou buď radiové (omezený dosah, ale nižší cena) nebo GSM (vyšší cena, dosah kdekoliv, kde je GSM signál). V nabídce máme také samostatný GSM/GPS pagery, které jsou maximálně spolehlivé a lze jej připojit prakticky k jakémukoliv autoalarmu nebo provozovat i samostatně. Pager najdete ZDE.

Jindy je zase jednodušší nechat majitele
vozu, aby si alarm vypnul sám a usnadnil vám tak cestu. Stačí mu každých
třicet minut kopnout do kola a spustit sirénu. Garantuji vám, že majitel
auta je po pár hodinách tak otrávený, že alarm opravdu vypne."

Jednoduchá pomoc. Nedávejte si k alarmu otřesové čidlo, ale použijte pohybová čidla. Na auta s pevnou střechou nejlépe ultrazvuková čidla, na kabriolety pak mikrovlnný senzor.

 A pokud jsou zabezpečovací zařízení tak důkladná, že je na jejich překonání potřeba
nebezpečně mnoho času? "Pak je vůbec nejlepší mít u sebe pět tisíc a zavolat
odtahovku, protože za pět tisíc vám lidi odvezou, co budete chtít."

Stejně jednoduché jako o odstavec výše. Použijte náklonné čidlo. Žádná odtahovka nedokáže auto odvézt tak šetrně, aby náklonné čidlo nespustilo poplach. Pokud pomineme tu variantu s kopáním do kola, tak na odtahovku stačí i otřesové čidlo, to je levnější.

Vypadá to jednoduše - pro majitele vozu téměř beznadějně. Přesto existují
vozy, s nimiž mají zloději plné ruce práce. "Špatně se krade porsche, to je
špica. Oříškem jsou nové bavoráky nebo subaru, to jsou dobře zajištěné vozy.
Také francouzi se v posledních letech hodně zlepšili. Dříve bývali jen
štítkaři - jeden štítek na motoru, druhý na kastli teď přitvrdili. Zato
koncernová auta Volkswagenu včetně škodovek, to je v pohodě. Stejně tak
mercedesy, ty jsou pro zloděje jako dělané." Strach mají zloději ze
speciálně upravených vozů. "Třeba systém SON-AUTO je pro nás velkým rizikem.
To je elektronické zabezpečení, které vás prostě chytne. Počká si, až
zasednete za volant, a pak vás v autě uvězní. Má speciální úpravu skel,
takže nejdou jen tak vyrazit, a další vychytávky."

Tak tohle je buď nějaká skrytá reklama nebo holý nesmysl. Na internetu o tomto systému není zhola nic (kdyby jste kdokoliv něco našel, dejte mi vědět) a i kdyby to fungovalo dle popisu výše, tak ne všechna auta mají zámky ve dveřích stavěny tak, že nejde zevnitř otevřít, pokud jsou zamčeny. Tzn. kromě speciální úpravy skel by to vyžadovalo ještě speciální mechanickou úpravu zámků všech dveří. To by bylo cenově asi dost nákladné. A co kdyby zloděj za sebou dveře nezavřel?...

Doporučuji shlédnout film 60 sekund, upřímně se mu zasmát a nechat si nainstalovat kvalitní elektronické a nejlépe ještě mechanické zabezpečení. Toto není reklama, ale dobře míněná rada. Samozřejmě jakkoliv zabezpečené auto lze ukrást, ale opravdu vždy lze najít stejné auto bez zabezpečení, tak proč se trápit s tím, o které se majitel v tomto směru dobře postaral.


mapa.jpg 

MONTÁŽE CELÁ ČR

Autoalarmy, Parkovací senzory, LED světla, Parkovací kamery, Dálkové ovládání CZ, atd. Vše do 24 hodin u Vás doma!

question.jpg

RADÍME VÁM 

Přečtěte si rady a zkušenosti v oblasti zabezpečení vozidel a elektropříslušenství.

box.jpg 

ZBOŽÍ SKLADEM 

Zboži, u kterého je uvedeno "SKLADEM" máme opravdu skladem.

shield.jpg 

ZÁRUKA 3 ROKY!

U většiny sortimentu jsme zákonnou lhůtu 12 měsíců prodloužili na 36 měsíců.

lorry.jpg 

EXPRESNÍ DODÁNÍ DO 24 HODIN

Při objednávce do 13:00h.

VAŠE SPOKOJENOST

Ověřená hodnocení našich zákazníků ze serveru Heureka.cz

Shop roku 2009

Ověřená hodnocení našich zákazníků ze serveru Heureka.cz

Shop roku 2009
Sledujte nás naFacebook Youtube

Doporučujeme:

Pandora Alarm - zabezpečení auta

TOPlist